kexchoklad-choklad eller choklad-kexchoklad?

Idag har jag haft en relativt bra dag. Iallafall i skolan var jag på bra humör, sen sänktes det framåt eftermiddan av nån anledning. 

I skolan hade vi kommunikation hela dagen, ett helt nytt ämne som verkar vara kul :)
Vi tittade på en film som heter Nell. Lite konstig i början, eller i hela filmen men efter ett tag tyckte jag att den faktiskt var ganska bra.
Fick föriövrigt ett pris för att jag och mitt lag vann när vi hade en liten tävling förra veckan, det mumsade jag i mig under filmen ;)




När jag kom hem så kollade jag på greys anatomy (håller på å kolla igenom alla sesonger), lagade mat och städade lite på mitt rum som aldrig städas i vanliga fall :P


Flygande jacob. Kyckling med chilisås, bacon, jordnötter å banan. MUMS


Nu ere dags å lägga mig skönt i sängen å läsa lite i en bok :)
/Anna

Mitt liv är perfekt

Just nu i detta tillfälle sitter jag i klassrum på Vasaskolan ihop med min fina klass med en en ful hatt på huvudet och lyssnar på Some die young. Då känns livet så himla enkelt.
 

Mitt liv känns oftast ganska enkelt och lätt utan ångest och hemska tankat, förutom på kvällarna. Då känns fan hela livet helt meningslöst och det ända man kan göra är att sova och vakna upp vanlig igen, bara för att bli deppig på kvällen igen. Varför? Jag förstår inte.
 
Jag måste iallafall berätta om en sjukt god spraydeo jag köpte igår. Blev besatt av den sen min kompis hade på sig den och sedan dess var jag tvungen att få tag på den. Letade i 2 dagar, innan jag tillslut hittade den på IcaBjörsätra. Mitt liv blev helt plötsligt perfekt. 
 


 
 
Axe Anarchy heter den iallafall ochser ut såhär och har ni möjlighet, KÖP DEN!
 
Nu ska jag fortsätta med mitt jobbiga liv, peace!
 

rolig grej å spara på?

Hahaha, jag har ingen aning varför jag har samlat på dessa båtbiljetter. Men efter några års sparning så har jag skrapat ihop en del å var bara tvungen å visa ;)




Sleep

Hejsan!
 
Lite konstig tid för att blogga men jag kan verkligen inte somna, och då tänkte jag döda lite tid med att skriva!
 
Egentligen har jag lust att skriva värsta deppemo inlägget men jag orkar inte göra det och tänkte att jag inte ska plåga er med mina problem, utan istället försöka somna.
 
Helgen var ju riktigt trevlig, Anna har ju redan skrivit om den ;) Som sagt somnade alla utom jag och Thomas så vi kollade klart på filmen, skrattade åt att Anna pratade i sömnen(sjukroligt hahaha) och somnade sedan 5 på morgon. Rätt mysigt ändå faktiskt. 
 
Nej nu börjar även jag bli lite trött och eftersom det är skola och matte(</3) imorn, måste man ju vara pigg. 
 
Pussss
 
 

Nr 26 avklarad /Anna

26. Uppfylla en dröm/göra något vi alltid har viljat göra.


I lördags var jag med plarran (största delen av den). Julia A.S, Linda, Sara, Lisa och Alicia. Vi åt kräftor, åkte sedan in till gävle och kollade lite på cruisingen :) 
Iaf så har jag alltid velat äta kräftor, och nu har jag. Inge vidare tyckte jag dock, mådde lite illa bara av att se dem. Men det var helt klart värt å prova :D








a night to remember

I fredags då. Vilken underbar kväll!
Jag och Sara lagade lasagne till Julia, Thomas och Robin. Eller, jag lagade lasagne (med assistans av sara) och Sara städade (PERFECT MATCH <3).  Jag råkade bränna den vita såsen och täckte inte riktigt alla plattor när den åkte in i ugnen, men det verkar som det blev en succé ändå :D








Kvällen innehöll en massa spel, dans, skratt å härligt umgänge. Vi spelade ett spel som heter "Vem i rummet". Det går ut på att en spelare läser t.ex. "Vem i rummet ljuger mest", åsså typ räknar man till 3 och då ska alla peka på den person de tror ljuger mest. Å vi körde (man måste inte) med poäng, så man fick ett poäng för varje som pekade på en. ETT SPEL ATT REKOMENDERA!!





Sedan kollade vi på en film, då typ 12 på kvällen, jag, Julia och Robin somnade direkt. Sen vaknade jag efter filmen, somnade igen å pratade tydligen i sömnen, sen pratade vi vakna ända till 5 på morgonen. MYS <3










Nr 30 avklarad /Båda

30. Handla på mataffär som ett vuxet par.


Jaa, i torsdags var vi på ica och storhandlade eftersom vi skulle laga mat till våra vänner på fredagen. Vi försökte vara så vuxna som möjligt å diskutera det vi skulle köpa osv. Tänka på barnen där hemma ;)
 Vi hade mycket roligt å vi köpte saker för närmare 500 spänn tror jag :D
Det var dock lite svårare att veta hur vi skulle få hem allting på 2 cyklar. Men det kirrade vi på vårt sätt :P







glömde bilderna hemma

Ojski pojski. Nu vare längesedan!

Jag sitter vid Lisas dator i skolan och tänkte blogga om vad som har hänt dessa dagar, men jag kom på att alla bilder är på min dator hemma.. Så jag får ta det sen :)


* En ny grej avklarad på listan
* Kräftskiva
* Börja träna?

/Anna

ny mobbe

Jag har glömt å berätta att jag har köpt en ny telefon, tror jag :P  Annars berättar jag det igen :D
En Samsung Galaxy s2 blev det, vit :)  Rätt nöjd, men inte överdrivet. Kanske för att jag inte är så kräsen :)



/Anna

Första dagen i skolan

Skolstart för mig idag. På morgonen vaknade jag upp av nån knasig signal jag provade på telefonen. Jag drömde samtidigt och trodde det var en signal för hundar (av nån anledning) haha. 

Sedan vare bara upp å gö lite gröt å sen fara iväg till skolan, vara där i 53 minuter inklusive 10 minuters "bensträckare" sen åka hem. VÄRD skoldag :)

/Anna

Nr 32 avklarad /Anna o Sara

32. Gå på en riktig konsert eller festival.

Tomas Ledin igår. Inte alls dumt å va förband hehe. Grymt kul! :D




fikatour, rep å ny tele

Det har blivit lite segt å uppdatera, har ingen ork osv. 
Idag har jag haft full rulle hela dagen. Jag började ca 09.30 imorse för att åka till Hofors (av alla ställen haha) på ett fikastopp hos Sigge. Vi fick smörgåstårta som var riktigt fin :) 
Men jag kunde inte stanna så länge tyvärr :(



För sedan lära jag stressa hem med bussen (där jag för övrigt stötte på 2 kompisar, så resan blev inte så tråkig) och gå raskt hem för att hinna till repet på norrsätra. 2 dagar kvar tills konserten med Ledin! Dåligt taggad :)
Jag och Amanda blev t.o.m. intervjuade av nån reporter från P4, och det vill jag nog INTE höra, gjorde bort mig totalt hehe.. :D

När repet var slut så for jag hem å sen vidare till Valbo med mappa för att köpa en telefon :)
Det fick bli en Samsung Galaxy S2, mumma, taggad på att börja använda den :D

Nu ere dags för mat och sen får jag se vad kvällen har att erbjuda :)
/Anna

Nr 49 avklarad /Anna

49. Kissa på gammalt hederligt vis, ute i skogen ;)

 Jag har tyvärr ingen bild, men det hände i Finland xD

tillbaka till verkligheten

Å nu när man väl är hemma så börjar verkligheten igen. Denna vecka blir det en del rep för vi från kulturskolan ska vara med som ett slags "förband" på Tomas Ledins konsert på lördag. Känns rätt så bra faktiskt ;)


Idag - Lära ut några låtar till 2 som inte har varit med förut.
Onsdag - Repa
Torsdag - Fikaturnea ut till Hofors sedan repa
Fredag - Repa sedan myyys me bästa <3
Lördag - Repa, konsert

jag älskar attt vara tillbaka!!
/Anna

Finland <3

Åsså var man tillbaka i Sverige igen! I söndags mer exakt men jag hade inte en tanke på bloggen då. Allt jag ville var å träffa mina underbaraste :)

Jag har bott mitt ute i ingenstans, ingen täckning på telefon, inge internet och ingen tv. Det har varit väääldigt avslappnande och faktiskt inte lika hemskt som jag hade tänkt mig. Det enda jag har stört mig på är det dåliga vädret och alla dessa jävla insekter!!! FY.

Det finns inte mycket mer att säga faktiskt, jag har badat äkta finsk bastu å träffat släkt. Men nu är det riktigt skönt att vara hemma igen :D



/Anna


Från botten av mitt hjärta

Jag hatar verkligen att inte veta hur jag känner, kanske för att jag har ett otroligt kontrollbehov och just nu har jag fan ingen koll. Just nu, tror jag att jag är mest arg. Arg över hur jävla dåligt jag blev behandla av någon jag trodde brydde sig. Av någon man litade på och som man öppnade upp sig för. Arg över hur lite personen brydde sig om hur jag mådde, fullständigt struntade i hur jag skulle må och inte ens kunde förmå sig att svara när man ringde och smsade. Arg över allt egentligen. Arg över att en person, som visade sig vara ett as, fick ta min tid. Det känns inte som det var värt det. Att man försökte, men istället bara blev behandlad som skit. Visst, kanske inte till en början men sen. Skenet bedrar, som man brukar säga och det stämmer verkligen.  Jag är arg, arg över att jag inte ens kunde få ett riktigt jävla avslut. Allt jag fick var ett sms, ett ynkligt jävla sms fullt med massa jävla skitsnack. Det var det jag fick, efter att i 2 dagar blivit ignorerad. Efter att i 2 veckor, gått runt och känt mig bortglömt och oviktigt.  Mer, det var jag tydligen inte värd.

Arg är jag men samtidigt känns det som en slags saknad, samtidigt inte. Ska jag vara ärlig, saknar jag nog mer känslan att vara kär, att veta att någon är kär i mig och vill ha mig. Men om jag saknar honom? Nej, det tror jag inte. Kanske den han var, men samtidigt känns även det gamla han som en lögn och varför ska jag sakna en lögn? Varför ska jag sakna någon som större delen av tiden fick mig att må dåligt och som i slutändan, inte ens brydde sig om mig? Helt jävla onödigt. Visst, lite glad är jag väl över den glädje han gav mig men samtidigt, på ett sätt var det inte värt det. Känns hårt att säga, men så är det.

Jag vet att detta kommer släppa, att jag kommer att hitta den perfekta personen, som kommer få mig att känna mig som världens bästa tjej. Som kommer bry sig om mig och värna om mitt bästa. Som kommer bry sig om mina känslor.

Det var skönt att få ur sig detta, visst att det kanske kan ses som uthängning men jag behövde skriva av mig och jag tycker jag förtjänar att göra det jag behöver just nu.


Still a bit sad

Hej
 
Som jag skrev i det senaste inlägget, skulle det inte bli så mycket uppdatering och så kommer det nog fortsätta.
 
Så vad har hänt sedan sist? Jag har umgåts med vänner, åkt till Sundsvall och köpt en tröja i 9XL, läst böcker, tränat och övningkört. Plus att även jag har bokat av nummer 51 på listan, nämligen att köra olagligt!
 
Nu ska jag läsa lite och sen sova, puss
 
 

:(

Hej!
 
Ja som ni har märkt så har ju Anna åkt till Finland och det är ju så att jag ska sköta uppdateringen men det är så att en jobbig grej har hänt och det kommer kanske inte bli så mycket uppdatering. So you know
 
It may be hard, but i'm worth so much more

RSS 2.0