Visning av lägenheten

 Hej!
 
Nu fungerar äntligen mitt internet som det ska, höll på att få något fel.
 
Jag saknar iallafall Anna som är jävla jag vet inte vad men idag kommer hon iallafall tillbaka till Sverige och då kommer jag kunna smsa med henne igen, känner att jag behöver det nuuuu.
 
Om 1.5 är det visnign av min lägenhet och då måste jag vara borta men jag vet inte vad jag ska göra dock. Haha åh jag är så patetisk.
 
Sara

Trött och kär

Hej!
 
Tänkte börja med att berätta att det är lite svårt att uppdatera bloggen för mig då mitt internet krånglar och jag inte alltid har tillgång till nätet men det fixar sig väl snart. Hoppas jag.
 
Jag är iallafall astrött och skulle helst av allt lägga mig och vila men det kan jag inte för jag måste städa eftersom det är visning av lägenheten imorgon, hoppas fan att den blir såld nu för jag pallar inte städa meeeeeer.
 
Igår tillbringade jag kvällen och natten hos världens finaste och jag känner mig så kär <3 Nu ska jag gå och handla.
 
Sara

några av dagens bilder (mycket vatten)

 













Hälsningar från Bornholm å Anna ;)

åka bil långa sträckor är inte roligt...

Åsså efter 3 dagars bilåkande (känns det som) är min lilla familj -1  framme på Bornholm. Jag kan inte påstå att det har varit roligt att resa då jag har mått illa en stor del av den och inatt har jag knappt sovit någe.

Men med trevligt sällskap över telefon och en del sömn så har jag klarat mig hit! Snart dags för mat å sen skulle jag bra gärna vilja sova, men det lär inte hända :)






Dag 7 - En viktig händelse

I mitt liv finns det många viktiga händelser och jag skulle kunna rabbla upp 100 men nu måste jag välja en.
 
Som jag nämnt tididare så betyder min farmor väldigt mycket för mig och för cirka 4 årsedan blev hon väldigt dålig. Hon blev sjuk att hon inte ens kunde sitta upp eller äta själv och vi alla trodde hon skulle dö.
 
Så plötsligt på julafton 2008(tror jag det var) så sitter hon plötsligt upp! Efter det blir hon bara bättre och bättre och tillslut kommer det fram att medicinen hon hade haft hade gjort att hon blivit sjuk.
 
Nu mår min farmor väldigt bra och därför är den händelsen väldig viktig för mig, för då fick jag fler år ihop med min farmor.
 
Sara

Hemma och inget internet

HEEEEEEEEEJ!
 
Nu är även jag hemma, eller jag kom hem i förgår men då gick hela dagen åt att träffa mina fina vänner och min pojkvän så jag hann inte. Sen låg internet nere igår och gör det fortfarande för min dator men inte för pappas(?)
 
BajsAnna har iallafall åkt härifrån och det regnar vilket betyder att man inte kan göra någonting nästan. Fast idag ska jag iallafall på bio med min vän Ellen, så det är ju lite roligt.
 
Anyway så är det 10 dagar tills jag åker till Stockholm och jag är så sjuk peppad så jag nästan dör och där tog det slut på saker att säga så jag säger hejdå nu!
 
Sara

farväl Sandviken

Avfärd för mig idag och Sara kommer hem. Men jag till skillnad till Sara kommer ha tillgång till internet största delen av min resa ;)



4 par skor är inte mycket att ha med sig på en 9-dagarstripp!

Nu inväntar jag några kompisar för en spelkväll, inte färdigpackad, det finns inget i min resväska än ;)
Men jag har iaf tagit fram det mesta jag ska ha med mig iaf, så det känns tryggt! Det är ju inte avfärd förrän imorn så :D

packning pågår


Dag 7 - En viktig händelse.

Anna

Hoppsan, det här var inte lätt, nån av dessa dagar! Att välja EN sak av alla tusentals viktiga saker här i livet. Men nu är det den sista.

En viktig händelse för mig var förra sommaren min födelsedag-några dagar framåt. Som jag tillbringade med Sara. Det är något vi aldrig kommer glömma, något som förde oss "närmre varann" och som vi vill återuppleva. Vi hade gööööörroligt de dagar vi var där, och min födelsedag när vi somnade i min hamock xD  Nä, det är oförglömligt <3


Hittade faktiskt denna bild så sent som idag ;)




Midsommarafton a la Anna


På eftermiddagen tog jag ett fotbad ute i solen, det var mycket skönt!


Kvällen tillbringade jag med min familj



På kvällen blev det grillat. Grillspett, vitlöksbröd, sallad, grillad potatis och beasås ;)  Till efterrätt gjorde vi banan med choklad i med glass :)




Sedan blev det fotboll, spel, gotta å de efterlängtade jordgubbarna <3
Mycket nöjd med dagen, men nästa år ska jag ha en krans i håret, punkt slut!

Trevlig Midsommar!


Dag 6 - En viktig dag

När det gäller viktiga dagar så skulle jag kunna räkna upp tusentals, problemet är att den tiden jag jag tyvär inte, så jag måste ju välja ut en dag.
 
Men en viktig dag för mig var den dagen då jag började på Vasaskolan, 18:e augusti. Orsaken är att innan jag började där hade jag väldigt svårt att ta kontakt med nya människor, jag var otroligt blyg. Sen började jag där och fick direkt kontakt och allt kändes så enkelt.
 
Sedan dess känner jag att jag växt som person och förändrats på ett bra sätt, tack varje att jag började på gymnasiet, så den dagen förändrade verkligen mitt liv.
 
Sara

årets första dopp(nästan)!

Jag, Julia, Julias pojk och 2 av deras kompisar åkte till Strandbaden igår kväll och grillade + chillade å som rubriken skvallrar om så badade vi. Eller ja, det där nästan betyder att jag inte doppade mig helt, utan bara upp till axlarna, men i vattnet skulle jag :) KALLT var det!

 

Annas Dag

Jag har tillbringat förmiddagen i solen. Jag har använt vår nya högtryckstvätt till altanen. Nu i eftermiddag hhar jag glassat lite i solen och ska snart ut igen för att lacka altanen. Sedan ska jag till Storvik och hälsa på Julia, blir kvar där över natten så ajg vet inte hur uppdateringen kommer se ut från min sida ;)

TJAO

Dag 6 - En viktig dag.

Anna



21 juli, min födelsedag. Då får jag känna mig lite extra uppskattad och jag får chansen att skämma bort mig lite ;) Och det är ju viktigt att skämma bort sig lite då och då sägs det ju :) 

Hittar faktiskt inte på nån annan dag just nu som är viktig...:) 


(bilden är från min födelsedag förra året)
 
 

Hemlängtan och godis

Tja tja bloggen!
 
Nej, okej nu var jag töntig, förlåt. Fast ibland måste man får vara det tycker jag.
 
Idag är jag iallafall jätteglad igen. Dels för vädret är superfint, dels för att jag ska träffa bästis idag och dels för att jag åker bort idag. Ska upp till min morbror i Huskasnäs och fira midsommar, skitkul men om jag känner mig rätt kommer jag längta hem efter en dag haha..
 
Taggar även att jag och Anna snart ska till Stockholm, en favorit i repris liksom och sen helgen efter ska jag till Riga with the family. Känns som det kommer bli ett helt OK sommarlov ;)
 
Nu ska jag springa ut(läs gå) och köpa tuggumi åt min mamma och godis till mig, jag kan INTE åka bort utan att ha med mig Marabou, my one and only.
 
Vill bara berätta att medans jag är borta kommer Anna publicera lite inlägg som jag kommer skriva nu, gulle <3
 
Sara

solsting

Dagen i ära blev den sista på lägret. Vi tillbringade dagen i Furuvik med djuren och sedan karuseller. 

JAG brukar aldrig ha problem med karuseller, men idag mådde jag illa efter första typ. Men jag åkte typ 5 karuseller iaf. Plus spöktåget 2 gånger.. För första gången i mitt liv (tror jag) så tittade jag hela och SÅKLART så hade de gjort om så det var ännu läskigare än vanligt. Ville gråta. :(




Nu sitter jag på jernvallen och kollar fotboll (förhoppningsvis). Om det här med inställda inlägg fungerar :) 


Dag 5 - En viktig sak.

Anna



Jag hade tänkt skriva om min gitarr igen haha, för den tycker jag så mycket om. Men en sak som betyder mycket för mig är "mitt" piano (tillhör hela familjen men det är typ mitt haha). 

Varför det är så viktigt för mig är för att jag kan sätta mig framför el piano och bara glömma alla bekymmer eller förstärka mina känslor för en stund. Heeeelt underbart! Har ingen bild på hjärtat, men det är brunt ;)



Recension av fil - Sara

Nu när jag redan är på G så kan jag ju passa på att recensera min hälsofil som jag provade!

 

Filen heter iallafall Verum och den filen innehåller massa probiotiskia bakterier som hjälper till att bevara magens naturliga balans. Det tycker jag är väldigt bra, även fast jag inte märkt någon skillnad än haha.. Smaken är väldigt god, skogsbär och den är inte värsta rinnig i konsistensen och inte heller för fast.

 

Det ända som är dåligt med den, är att den tar slut så fort.. Hehe.. Den får iallafall 10/10 tummar!

 

 


Dag 5 - En viktig sak

Sara
 
Idag ska jag alltså skriva om en viktig sak jag har, och det lät skitsvårt först men sen började jag tänka lite "outside the box" och kom på saker jag ansåg var just, saker.
 
En sak jag har som är väldigt viktig för mig, det är vänskapen, för utan alla mina vänner som alltid finns där för mig och hjälper mig, skulle jag aldrig orka med mitt liv. Ni är bäst.
 
 
 
 (Sen har jag min underbara klass också men jag har ingen bild på allihopa men ni är bäst ni med)

Lycklig

Heeeeeeeeej!
 
Nu är klockan 20 över tolv och och tyckte jag det passade med ett litet blogginlägg, för nu är ju alla vakna.
 
Idag har varit en helt fantatiskt dag av många orsaker. Tillbringade tid hos en person som gör mig alldeles jätteglad, var hem till Julia och umgicks, tänk vilka underbara människor man får ha omkring sig varje dag. Så lyckligt lottad. Sen insåg jag att jag snart åker bort och det ska bli hur skönt som helst, ibland måste man få komma bort från allt och bara njuta.
 
Woop woop
 
Sara
 
 

barn å mjölksyra

Nu har jag tillbringat 2 härliga dagar i Högbo med 77 härliga barn! (alla är inte lika härliga..)
Idag har jag stått och säkrat barn vid klätterväggen, så armarna fick mjölksyra (det heter så va?) och jag har hunnit få massa nya "kompisar" xD

Imorn bär det av till Furuvik, jag är oerhört taggad och jag har faktiskt bestämt mig för att titta under HELA spöktåget ;)  jag känner mig ganska säker på att jag kommer klara det :D


(Bild från förra året då jag var där med min klass. Den där robotsaken skrämde mig lite (sällan))

bränd av den härliga solen

Också är det en ny dag i Högbo som väntar idag. Med 77 ungar och sol. Underbart ;)

Igår blev jag... bränd... i ansiktet.  Syns kanske inte så bra, kan inte avgöra.. Men idag blir det solskyddsfaktor 50!


Dag 4 - Ett viktigt årtal.

Anna

 


2011 säger jag. Det var ett riktigt bra år, jag kom på att jag hade världens bästa vänner, jag var singel, hittade på en hel massa saker, jag entrade musikalscenen, jag slutade nian och jag fick stipendium för mitt engagemang i kulturskolan.

 

Varför det är viktigt är för att jag "hittade mig själv", jag mådde faktiskt riktigt bra under det här året och jag växte (inte på längden). Så därför är det viktigt för mig :)


Dag 4 - Ett viktigt årtal.

Sara

Nu är den dags för en punkt på listan igen, och denna gång är det ett viktig årtal.

Denna är också ganska svår, för det finns så himla många viktiga, men ett år som var viktig för mig och som fortfarande är viktig för mig, är år 2008. Det var ett år jag riktigt skäms för många orsaker och jag levde inte riktigt bra men exakt samma år lyckades jag bryta mig ur detta mönster och det är något jag är riktigt stolt över.

Nu ska jag klä på mig och se vad dagen har att bjuda på, ciao!


Dag 3 - En viktig plats

Sara

Denna var lite klurig faktiskt, då jag inte funderar så mycket över viktiga platser, men förutom mitt hem och min stad(sandviken), finns det en plats som betyder ganska mycket, trotts att jag nästan aldrig är där mer och det är Storvik.

Min farmor bodde där när jag var liten och jag tillbringade mycket tid där och det finns så mycket där som ger minnen och även om jag aldrig är där, kommer Storvik ändå betyda mycket för mig, då jag älskar min farmor och jag delvis växte upp där. Jag har så många fina minnen därifrån.


I'm singing in the rain

Hej!

Ville bara säga att idag är jag så jääävla trött. Agerade servitris hela dagen igår och bloggade därför inget. Idag regnar det och jag ska snart köpa pizza och vila, det är jag värd.

Man får ju hoppas ni kommer ha det lika mysigt som jag

Sara

Dag 3 - En viktig plats.

Anna

 


Jag har faktiskt funderat på den här i 2 dagar nu. Börjat skriva för att sedan inte komma nån vart..

Men en viktig plats som jag för evigt kommer minnas som mitt hem, det är mitt nuvarande hem här i Sandviken ;) 

Jag har bott här sedan jag var 1 år gammal och jag trivs som fisken i vattnet! Det är nära till allt och jag har hela min uppväxt här. Alla mina kompisar genom tiderna som jag har tagit hem, alla gånger jag har gjort illa mig hit och dit och all god mat jag har ätit här <3 <3 <3 haha, nä men det kommer bli tufft den dagen jag är tvungen att flytta!


slappmode ON

Efter ca 10 timmars sömn så vaknar jag med huvudvärk och ingen lust att ta mig ur sängen. Så jag har änligen bestämt mig för att slappa! Visserligen bara till 4 men ändå, hoppas på att det hjälper lite ;)

 

Så, idag kommer jag befinna min framför datorn, tv:n eller matbordet, SKÖNT :)

/Anna


STUDENTEN 2012

Idag har jag och Sara firat min broders student! 
 
För mig började dagen kl 8 med tårtdekoration, pyntning med ballonger och annat som behövde göras innan eftermiddagen. Jag vaknade med bästa humöret och jag var så taggad så att jag var tvungen att gå upp tidigt gjorde inget :D
Det blev en barntårta och en marsipantårt :)  (strösslet runt munnen ska föreställa mustach och skägg:P)

 

Sedan var det äntligen dags att åka mot stan! Jag mötte upp Sara och vi gick till kyrkan för att jag skulle kunna knäppa kort ända från början! :D 

 

 

 

Sedan följde vi tåget, sprang lite... gick, gick in i folk. Allt för att få kort ;)

 

 

Och sen var det dags för kullen... Efter några klasser blev det helt plötsligt väldigt svårt att få bilder på de som pratade ;)

 

 

Jag orkar inte lägga upp alla klasser, men detta var ett litet smakprov för er som inte var där ;)

Och sen kom min kära bror till oss så jag fick krama om honom rejält! <3

GRATTISGRATTISGRATTIS!

 

Sedan sprang jag och Sara efter flaken. Och fy tusan va jag älskar studenter, SÅ härliga ;)  bra musik hade de med :P

 

 

Ja, osv :)  Knäppte över 500 bilder så jag orkar inte kolla igenom för mycket just nu :)

 

På eftermiddagen hade vi en hel del gäster och det har varit fullt ös. Så när alla hade stuckit var det riktigt skönt att lägga sig på sängen och kolla facebook.. ;)

 

 

 


Sommarlov!

Åsså vare dags för SOMMARLOV för min del med! :D

Eller för många timmar sedan rättare sagt, har inte haft tid att skriva detta inlägg tidigare ;)

Och jag kan inte skriva så mycket mer nu heller för jag ska sova för att kolla på min bror som tar studenten imorn! :D :D :D  Tjaooo /Anna


Today is the day

Hejsan hejsan, Sara här!

Först vill jag ju gratulera alla som fått sommarlov idag, själv fick jag det i fredags.

Denna dag har bjudit på ganska mycket. Först städade jag och handlade grejer till mamsen. Drog sedan iväg till Högbo för att spela minigolf med några brudar från klassen. Vi sög helt totalt och hoppade över en bana och satt oss och fikade istället. Mycket bättre om ni frågar mig.

Nu har jag "nyss" ätit och duschat och ska snart ge mig iväg tror jag, nervös som tusan är jag kan jag säga!

Have a good night everybody!

Dag 2 - En viktig person

Sara

Det finns självklart många personer som är viktiga för mig men en person jag håller väldigt varmt om hjärtat, är min farmor. Nu är min farmor tyvär dement och kommer knappt ihåg mig men hon är ändå otroligt viktig för mig, eftersom hon alltid ställt upp för mig och varit snäll och go. Hon är verkligen världens bästa farmor.

Dag 2 - En viktig person.

Anna

Nu ligger jag en dag före Sara, men så får det vara :)
Jag har funderat lite över just den här punkten ett tag nu. För det finns så många viktiga personer i mitt liv och så många jag skulle vilja berätta om. Men nån måste jag välja.. 

Så jag väljer en person som jag i vanliga fall inte skulle skriva om. Eller det måste bli 2 personer. De kommer i ett paket liksom ;)  Och det är mina bröder. Dessa två knasbollar som jag har växt upp med betyder mer för mig än vad jag förstår själv. Vår interna humor och knasiga upptåg gör min dag SÅ mycket bättre vilket humör jag än är på. 

Jag har inte förvarnat dem om detta så jag vet inte hur mycket jag ska skriva, men mycket kärlek till er! <3

Dag 1 - En viktig låt

Sara

Jag älskar musik och det finns många låtar jag tycker är viktiga men det finns en speciell låt. Fucking Perfect med P!nk.

Orsaken är att ibland kan man ju få höra att man inte borde göra si och så och då blir man ju självklart lite nedstämd. Då behöver jag bara lyssna på den här låten och blir genast på bättre humör och känner mig grym, för man kan inte alltid vara bäst.


Dag 1 - En viktig låt.

Anna

Det finns många låtar som är viktiga för mig. Och det ändras ganska mycket från stund till stund. Men en låt som faktiskt har HJÄLPT mig i vissa stunder och som jag inte tröttnar på är "The Worlds Greatest" av R.Kelly. Jag vill inte gå in mer på varför den har hjälpt mig.



Filmrecension av Anna

Idag har jag sett filmen "Man in the mirror - The Michael Jackson story".
Jag ville se en verklighetsbaserad film och landade där haha!


Filmen var inte så bra tycker jag. Bara konstig och kaos, men man fick sig en liten bild av vad han har gått igenom i sitt liv. Anklagelser för pedofili, en jobbig pappa och "landet ingenstans". Han är troende och det tjatar han om i hela filmen, att man ska tro. Det var inte direkt gripande, men det kunde ha varit om de gjorde filmen bättre.

Jag ger den 2/5 chipspåsar!

7 dagars viktigt

Jag och Sara ska börja med en 7-dagarslista på viktiga saker. Så dessa kommer ni få ta del av, troligtvis på en vecka. Vi får se ;)

Dag 1 - En viktig låt.

Dag 2 - En viktig person.

Dag 3 - En viktig plats.

Dag 4 - Ett viktigt årtal.

Dag 5 - En viktig sak.

Dag 6 - En viktig dag.

Dag 7 - En viktig händelse.

KOM IGEN NU SVERIGE!

Jaha. 2-1 helt plötsligt. VAD HÄNDER!? Kämpa på Sverige, gör mig stolt!

/Anna



min kärlek


Denna Ibanez blev inhandlad för ett tag sedan. Så fort jag såg och höll i den blev jag förälskad. Den är så fin, helt sjukt!
Jag köpte den på thomann, alltså via internet. Jag rekomenderar den sidan, man får bra grejer för en billig peng :)

/Anna

Sveriges första match i EM

Ikväll är det äntligen dags! Sverige ska spela sin första match i årets EM (europamästerskap). Jag är väldigt taggad!

De ska möta Ukraina och jag har ingen som helst aning om hur det kommer sluta. Men jag tänker ändå gissa 3-1 till Sverige haha :)
Nån annan som har ett annat förslag? :D

De sitter och pratar i studion från kl 20.00 och matchen börjar 20.45, så är du intresserad, bänka dig framför tv:n och slå på SVT 1 :)



/Anna

Sara behöver hjälp

Finns det några skräckfilmsälskare där ute som skulle kunna tipsa om lite bra skräckfilmer att se, behöver lite nytt att kolla på.

SÅ KOM MED TIPS! :D

Vänskap

Eftersom jag är ledig och inte behöver gå till skolan imorgon(dock måste jag till tandläkaren men det skiter vi i), så tänkte jag skriva ett litet inlägg om vänskap.

Vänskap anser jag, är något av det viktigaste en människa kan ha. Vänskap kan vara vadsomhelst, levande eller icke levande men vänskapen i sig är något man alltid kan luta sig emot. Att ha vänner och att få uppleva vänskap, betyder så otroligt mycket när du kanske mår dåligt och behöver något att luta dig emot men ibland kan det bli så att när du inte behöver någon att luta dig emot, glömmer du hur viktig vänskapen är.

Min allra bästa vän är Anna. Jag har känt henne i nästan hela mitt liv, sen jag var 6 år gammal och jag kan inte tänka mig ett liv utan henne. Men även om jag känner så nu, har jag inte alltid sett till att uppskatta den. Ibland har jag liksom tänkt att hon alltid kommer finnas där. Det är då de gånger vi har bråkat, som jag har insett att jag inte kan vara utan henne. Alla gånger hon ställt upp och hjälpt mig, skulle jag varit på denna plats jag är nu utan henne? Tvivlar på det.

Mamma och jag pratade i förgår om en person som förlorade sin vän som hon känt sedan 6års, lika länge som jag känt Anna och då sa jag till mamma att skulle jag förlora Anna, det skulle vara som att förlora en bit av mig. Jag skulle verkligen inte fungera utan henne. Jag är därför så glad att trots alla gånger jag har fuckat upp allt, har hon ändå stannat kvar, no matter what.

Vad jag ville komma med det här inlägget, är att man ska se till att ta vara på sina vänner, för en dag kanske de inte finns där längre.


TACK du som kommenterade! :)



60 saker vi ska göra innan vi fyller 18 år

Nu är vår lista komplett. 60 saker vi ska göra innan dagen vi fyller 18 år. 
Sara fyller år 7 maj
Anna fyller år 21 juli.
Det är bara en rolig grej vi gör, för att få ett lite mer intressant år xD
Vi ska försöka knäppa kort/filma alla grejer så vi kan redovisa dem här.


LISTAN

1.  Klättra upp för HELA klätterväggen på badhuset.

2. Övervinna en rädsla

3. Titta på tv 10 timmar i sträck.

4. Moona i trafiken.

5. Åka bobbycar runt hela Sandviken.

6.  Vara uppe 30 timmar i sträck.

7. Lära oss denna… http://www.youtube.com/watch?v=ozBT1XoqVGQ

8. Nakenbada i sjön/havet.

9. Fribajsa

10. Lära oss att busvissla.

11. Äta 30 chokladbollar på 15 minuter.

12. Bitchslapa nån.

13. Få ett sugmärke på rumpan.

14. Göra något konstigt på någon random på stan.

15. Ha ett fett snöbollskrig.

16. Sitta på en bänk mitt i stan och läsa en tidning.

17. Springa/jogga en mil.

18. Genomföra ett triatlon.

19.  Snickra ihop något användbart.

20. Sova under bar himmel.

21. Äta ett rått ägg.

22. Bada i en fontän.

23. Ha ett sprutgräddekrig.

24. Framföra en raplåt.

25. Spela in en musikvideo.

26. Uppfylla en dröm/göra något vi alltid har viljat göra.

27. Vara med på tv/radio.

28. Lära oss att prata dialekt.

29. Kasta mat i någons ansikte.

30. Handla på mataffär som ett vuxet par.

31. Kasta valfri dryck i någons ansikte.

32. Gå på en riktig konsert eller festival.

33. Lära oss single ladies dansen.

34. 12 timmar greys/desperate.

35. Cykla från Sandviken till en annan stad.

36. Lyssna på en och samma låt i 1 timme.

37. Åka randombuss.

38. Klippa någon.

39. Rulla ner för en backe.

40. Låtsas vara en annan person en hel dag.

41. Ge vår bror en stor godispåse.

42. Bygga en riktig koja.

43. Klättra upp i ett träd och sitta där en timma och spionera.

44. Ha ett kärleksfilmsmaraton.

45. Leka "får vi följa med".

46. Ha ett skypesamtal i 12 timmar i sträck.

47. Skriva en insändare.

48. Spela in en videoblogg.

49. Kissa på gammalt hederligt vis, ute i skogen ;)

50. Kolla på en stor fotbollsmatch.

51. Köra bil olagligt.

52. Lana typiska lan-dataspel. Minst 1 dyng.

53. Gräva ner varandra på stranden. Endast huvudet får synas.

54. Palla äpplen.

55. Ta oss igenom hela hälsans stig. http://www.hjart-lung.se/halsansstig/filer/pdf/Sandviken_ny.pdf

56. Spela bingolotto ihop.

57. Vaxa benen med riktigt vax.

58. Bada isvak.

59. Lära oss göra masken.

60. Ta ett foto i en fotoautomat.


Vinnaren

Även fast vi tog med flera förslag från fler personer så vill vi ändå utse en vinnare. Vi kan ju tyvärr inte länka dennes blogg eftersom den inte har någon och den valde att vara anonym. Men vårt favoritförslat var......

Ta ett foto i en fotoautomat. 



Varför?
Det kändes som oss. Det var roligt, bara tanken av hur vi kommer se ut och det är inte speciellt påkostande. Tack för det vinnande förslaget! :)

Förslagen till vår lista

Här är våra förslag och vad vi tycker om dem.

---------------------------------------------------------------------------

Dessa skulle vi inte kunna tänka oss att göra:

  • Ha en trekant, testa analsex, spy i en brevlåda, ha sex på en parkbänk, spela in en porrfilm tillsammans.
    Varför? Ja, det var ju jättetrevliga förslag, men vi känner inte att det är något för oss, eller något vi vill prova på. Så, tack för förslagen men nej tack ;)


  • Gå på en Victoria Secret Fashion show. Varför? Vi har inte riktigt råd med det.. Tyvärr, men tack för förslaget :)


  • Äta 20 cheesburgare på 10 minuter. Varför? Det skulle vi inte klara av, och vi vill ju inte faila med det vi har tagit på oss att göra. Tack för förslaget :)


  • Dricka en flaska Absint. Varför? Vi dricker inte alkohol. Tack för förslaget :)


  • Så ett träd i regnskogen. Varför? Öö, vi har ingen tillgång till regnskog. Tack för förslaget :)


  • Kissa på en häst, välta en ko, gå till kyrkan och be på söndagsbönen. Varför? Stackars ko, stackars häst :(  Tack för förslagen :)


  • Gå på blinddate/bjuda ut en främling. Varför? Vi är inte helt säkra på att båda är singlar innan vi hinner göra det ;)  Tack för förslagen :)


  • Gå på toa utan att torka sig. Varför? Det är skaka så länge att allt försvinner.. ;) Tack för förslaget :)


  • Tälta på en annan plats. Varför? Det vågar vi inte. Tack för förslaget :)
---------------------------------------------------------------------------


Saker vi redan har på listan:

  • Kissa i skogen
  • Bada i en fontän
  • Åka randombuss
  • Bada nakna

---------------------------------------------------------------------------

Vi fick in flera förlag som vi skulle kunna tänka oss att göra. Så vi har bestämt oss för att byta ut några av våra egna förslag. Dessa är det:

  • Köra bil olagligt - Anonym


  • Leka "Får vi följa med" - Den allsmäktige


  • Ge eran bror en stor godispåse - Anonym


  • Besöka en festival/gå på en riktig konsert - 


  • Ta foto i en fotoautomat - 


  • Fribajsa -



smilie med 2 betydelser. /Anna



Ja. När man smsar eller chattar så dyker den här smilien upp VÄLDIGT ofta från mig.
Och något som jag och Sara tänkte på var att vi kanske ger fel signaler när man skickar den. Den kallas ju "flirtsmilie", men jag använder den även som "blinksmilie".

Det är ju klart att jag använder den till att flirta lite då och då. Men inte alltid, så hur vet man att man inte ger fel signaler/uppfattar fel? Finns ju liksom ingen bra lösning. Det borde finnas 2 st av denna smilie tycker jag :)
Lite fakta. Jag använder denna smilie i ca 70% av alla mina meningar. Och SÅ mycket flirtar jag faktiskt inte. Punkt slut!

Matrecenstion av Sara

Hejsan!

Eftersom jag slutade skolan igår och firade och höll på hela dagen har jag inte skrivit något, men nu så.

Jag och mina föräldrar och min bror var ute och åt på Charlys igår så jag tänkte recensera maten!

Jag åt en lättstekt oxfilé med pommes och rödvinssky. Köttet var väldigt bra stekt, precis så blodig som jag ville ha den, dock kunde den varit liite mer kryddad. Pommesfriterna var liiiite för tjocka för min smak och och vissa kunde varit lite mer friterade men det funkade. Tillsist så var det ju såsen, som var skiiiitgod, verkligen.

Så överlag var maten bra, dock är det lite dyrt där men maten är ju god sååååå.. Men skulle jag ge betyg skulle det bli 8 av 10! (Priset drog ner betyget lite)

Nu ska jag gå och hyra en film, hejdååå!


Gårdagen a´la Anna

Gårdagens bravader bestod av fest i storvik.. Utan Sara faktiskt, eftersom hon skulle ut och äta med sin kära familj.
Det var vår gemensamma vän Julia som hade födelsedagsfest.


(bild tagen från en annan fest av Lisa)


Jag, Denise och några till blev upphämtade i Storvik av Julias kille. Vi fick åka i en svart minibuss. Jag och denise tog såklart platserna i bakluckan, där det inte fanns nå sistsar eller bälten eller nåt. Men det var SÅ roligt. Och det var perfekt moon-plats, hade det bara varit en bil bakom oss så hade vi tänkt moona, men det kom ingen :( 


När vi kom dit fick vi en välkommsdrink i hand och fick gå runt och svara på lite frågor om Julia och några såna kluringar som man bara vill börja gråta för att man inte kommer på svaren och sedan är så självklara.

Spänningen steg rejält när vi skulle få veta vem som vann. Det stod mellan mig och Denise (ett lag) och Elin och Thomas (ett annat lag). Vi hade lika många poäng. Så vi fick ha en utslagning som innebar en fråga, gissa låten och 2 singstar låtar. Jag och Denise kammade hem vinsten då jag vann båda gångerna på singstar ;)  Vi blev så lyckliga så vi sprack nästan...

Sedan fortsatte vi sjunga singstar, åt en jävla massa godis osv. Efter ett tag var det ju såklart dags att kolla på en skräckfilm!!! Och varför har jag ingen aning om, jag försökte få dem att ändra sig, men det gick inte. Så jag har nu kollat på min livs första skräckfilm (har ingen aning om vad den hette ens). Eller kollat och kollat, jag räknar det som att jag har kollat även fast jag satt bakom en kudde och spelade spel ca 95% av filmen :)  

En riktigt trevlig kväll och natten fortsatte ett tag till med typ snurra flaskan (klassiker) osv :) Inte mycket sömn dock

Snart sommarlov!

Idag slutar Sara ettan. Vet att hon är superlycklig över det, för det skulle jag också vara, plus att hon har tjatat om det hela dagen igår ;)   Finns även på hennes blogg ett inlägg om hennes år :)
Men jag är fast en vecka till.. Visserligen har jag väl inte några lektioner kvar så jag vet inte riktigt vad vi ska göra ända till på torsdag. Men dä blir säkert bra. Ska bli SÅ skönt med sommarlov!



Hjälp oss igen, snälla? ;)

är det någon som vet hur man får kategorier under headern? Kan du kanske isf hjälpa oss med detta bekymmer? Hihi :)

26 frågor om min bästa vän Anna / Sara


VAD HAR HON FÖR FAVORITFÄRG? Rosa

VAD HAR HON FÖR ÖGONFÄRG? Vackar blå

VAD HAR HON FÖR KLÄDSTIL? Ganska vanlig, jeans, tröja och kofta men det beror på humöret ;)

HAR HON FÄRGAT HÅRET NÅGON GÅNG? Inte en enda gång

HAR HON PIERCAT SIG? Öronen

DRICKER HON? Ne duktig flicka : ))))

RÖKER HON? Ne duktig flicka : ))))

VAD HAR HON FÖR MOBIL? En sprucken röd HTC

VAD HAR HON FÖR FÄRG I SITT RUM? Losaaaaa(rosa)

HAR HON NÅGOT SYSKON? Japp två bröder

VAD ÄR HENNES FAVORITMAT? Hon älskar all mat haha <3 Men typ tacos

VAD TROR DU HON SKULLE GÖRA OM HON FICK EN MILJON? Köpa musikgrejer, köpa mat och ge bort till behövande och nära och kära.

VAD BRUKAR HON GÖRA EFTER SKOLAN?
Plugga, sjunga, äta, smsa med mig

VAD BRUKAR HON GÖRA PÅ HELGERNA? Ungefär samma sak ;)

VAD HAR HON FÖR MUSIKSMAK? "Normal" typ lite blandad men mest typ "pop" eller vad man ska kalla det(även hon älskar Randelid)


HUR BLEV NI VÄNNER? Vi började samma klass i sexårs

HUR GAMLA VAR NI DÅ? 6 årrr
 
VAD BRUKAR NI SKICKA SMS OM? Killar vi är arga på, konstiga saker killar skrivit, sjuka händelser under dagen

ÄR HON BEROENDE AV NÅGOT?
Telefonen, mig och musik, mat.

VAD KALLAR DU HENNE? Anna, annsan, sötis, gullis


VAD KALLAR HON DIG? Sara, vider, äckel(haha) men ibland gullis och sötis hehe

IDROTTAR HON? Nej, hon tränar hemma biffen ;)

VAD HAR NI GEMENSAMT?  Ja, båda är helt störda och vi båda håller på med musik tex.

VAD HAR HON FÖR HÅRFÄRG?
Typ askblond

NÄR ÄR HON FÖDD? 1995-07-21

BESKRIV HENNE MED TRE ORD? Världen bästa människa



Hihi sötisen <3


26 frågor om min bästa vän Sara /Anna


VAD HAR HON FÖR FAVORITFÄRG? Lila

VAD HAR HON FÖR ÖGONFÄRG? Bruna fina

VAD HAR HON FÖR KLÄDSTIL? Ingen alls, hon tar på sig lite vad som finns ;) 

HAR HON FÄRGAT HÅRET NÅGON GÅNG? Oja, svart, brunt, rött... 
HAR HON PIERCAT SIG? Öronen

DRICKER HON? Nej :)

RÖKER HON? Nä, som tur är :)

VAD HAR HON FÖR MOBIL? En xperia q10 eller vad den nu heter :)

VAD HAR HON FÖR FÄRG I SITT RUM? Grått och lila om jag nu inte minns fel. Nå mönster iaf :P

HAR HON NÅGOT SYSKON? Ett äldre halvsyskon (manligt kön)

VAD ÄR HENNES FAVORITMAT? Asså, jag skulle väl säga chokladbollar... om det räknas som mat. Finns INGET hon äter hellre, kanske choklad.. 

VAD TROR DU HON SKULLE GÖRA OM HON FICK EN MILJON? Köpa ett stor akvarium för att ta hand om en groda. Eller försöka muta de som har gjort Desperate housewives att göra fler säsonger ;)

VAD BRUKAR HON GÖRA EFTER SKOLAN? PLUGGA, fjanta med mig, plugga lite till eller sjunga :P

VAD BRUKAR HON GÖRA PÅ HELGERNA? En vanlig helg innebär nog plugg, fjanta sig med mig, plugga lite till eller sjunga... ;)

VAD HAR HON FÖR MUSIKSMAK? Hon gillar allt möjligt. Typ sean banan och ranelid framförallt ;D

HUR BLEV NI VÄNNER? Vi gick i samma klass i 6-års och sedan har vänskapen byggts på under årens lopp :)

HUR GAMLA VAR NI DÅ? 6 bast :P

VAD BRUKAR NI SKICKA SMS OM? Typ.. killar, när vi ska träffas, hur arga vi är på livet, konstiga saker som händer.

ÄR HON BEROENDE AV NÅGOT? Cola, forever and ever!

VAD KALLAR DU HENNE? Saris, Smuts, bajskorv... beror på humöret helt enkelt ;)

VAD KALLAR HON DIG? Gullis framför allt, Annis

IDROTTAR HON? Hahahahhaahha, den här frågan skrattar nog både hon och jag rejält åt. Nej hon indrottar inte så länge gym inte räknas ;)

VAD HAR NI GEMENSAMT? Hmm... båda är konstiga, humorn, båda älskar musik

VAD HAR HON FÖR HÅRFÄRG?
Brunt. OM hon nu inte har färgat det :P

NÄR ÄR HON FÖDD? 7 maj 1995

BESKRIV HENNE MED TRE ORD? kulig, såjävlastörd<3 ,  BÄST


sååå fin

lite hjälp tack :)

Jag och Sara har ju gjort en lista på 60 saker som vi ska göra innan vi fyller 18. Men vi vet inte vad den sista ska vara. Så ifall nån har ett förslag så kom gärna med det så visar vi den kompletta listan på Söndag! Så kommentera kommentera! :D

Vinner ditt förslag så länkar vi din blogg (om du har en så att säga :D)

Presentation av Sara

Hejsan hoppsan!

Eftersom min vän Anna redan har gjort en presentation av sig själv, är det ju inte mer än rätt att jag också gör det! Slänger även in en bild på mig så ni vet vem som är vem;)


Ja, så vem är jag? Jag är Sara Gustafsson och fyllde 17 för 30 dagar sedan, alltså den 7:e maj.

Skola
Istället för att vara praktiskt och gå skola i Sandviken, valde jag att söka in på en linje på Vasaskolan i Gävle där jag kom in och trivs som fisken i vattnet. Linjen heter Humaniora och är som samhällslinjen fast med mer historia plus att vi kommer läsa arkeologi och egyptologi.

Fritid och intressen

När jag går i skolan så går mycket av tiden åt att plugga men 2 dagar i veckan sjunger jag, ena dagen i en kör som heter Cantares och ena dagen sjunger jag själv. Musik är något som betyder väldigt mycket för mig och har gjort det väldigt länge. Annars så försöker jag träna 3 dagar i veckan och umgås med mina vänner. Så att få ihop vardagen är ibland lite svårt men vill man så går det!

Hur jag är som person

Jag är en ganska tokig person som pratar ganska högt och mycket. Jag är dock lite blyg mot nya människor och
kan då verka lite reserverad men detta har blivit mycket bättre sedan jag började gymnasiet. Annars är jag en person som gillar att umgås och är väldigt målmedveten och envis. Har ganska svårt att prata om hur jag känner och tycker, vilket påverkar alla i min omgivning. Men är oftast glad!(oftast haha)

Favorit mat/serie/färg

Min favoritmat är definitivt stuvade makaroner och köttbullar och min farmor brukade alltid laga detta till mig när jag var liten. Nu är hon gammal och senil och minns inte hur man gör tråkigt nog:(
Favoritserie är helt klart Desperate Housewives som hade sitt sista avsnitt igår och det är så himla tråkigt men som tur har jag fortfarande Grey´s Anatomy att titta på!
Min favoritfärg skiftar lite men topp två är lila och turkos.

Random

* Jag har haft tandställnig sedan december 2010
* Jag är allergiskt mot stenfrukter, morötter, pälsdjur och pollen
* Jag har en gul missfärgning på tanden i form av ett hjärta.

Det var nog allt för mig, men som Anna sa, är det något mer ni vill veta så är det bara att fråga!




Presentation av Anna

Anna här! 

Tänkte berätta lite om mig själv. Och till att börja med så kan jag ju berätta att det troligtvis inte kommer bli så lite heller eftersom jag skriver på när jag väl har börjat ;)

Det är ju inte så svårt att hitta en bild på mig (bara att kolla på headern) men jag lägger väl upp en bild för att förtydliga vem som är vem ;)



Jag är född 21 juli 1995, vilket betyder att jag inte ens är 17 än, men om en och en halv månad så smäller det ;) 

Intressen:
handlar för det mesta om musik, jag gillar att sjunga, spela alla tänkbara instrument (betyder inte att jag gör det), skriva arrangemang, göra stämmor, lära ut om musik osv...
Jag gillar att göra saker som krävs kreativitet, som att baka eller pyssla. Annars har jag faktiskt inte så mycket speciella intressen, förutom vänner förstås :)


(Bild från i vintras då jag och några till var i Gävle för att kolla/lyssna på Veronica Maggio)

Starka sidor:
Mina starka sidor brukar jag inte vara så bra på att komma på. Men om jag verkligen måste så skulle jag väl säga att jag är bra på att läsa av folk, förstå hur de mår osv. 
Jag är fantasifull och jag vågar vara mig själv. 

Svaga sidor:
Jag tycker lite för mycket om att få min vilja igenom ;)
Jag tänker mig sällan för innan jag säger eller gör något. Men jag får ofta betala för det 2 sekunder senare..
Jag har svårt att koncentrera mig. Måste ha lust att göra det jag måste för att kunna göra det. 

Skola:
Jag går snart ut första klass på bessemergymnasiets samhällsvetenskapliga linje i Sandviken. Första året har varit stressigt och inte så jätteroligt. Nästa år lär bli bättre då vi får börja med roliga lektioner som psykologi och filosofi etc.

Favorit...:
...färg är ROSA, har och kommer alltid vara tror jag :)
...mat vet jag inte. Jag gillar mycket mat. tacos kanske :)
...djur är hund, har ingen men vill ha en själv en dag!
...kaka måste nog vara chokladboll, ifall det gills ;)

Övrigt:
Jag frågar väldigt mycket, vääääldigt mycket..
Ska snart börja övningsköra.
Jag älskar min familj och mina vänner!


Nä, nu ska jag låta Sara skriva ett inlägg. Vill du veta nåt mer så får du väl fråga ;)

Välkommen till min nya blogg!


RSS 2.0