Pizzeria Verona

Eftersom jag och Sara är galna i mat båda 2 så har vi en kategori som heter "Mat <3". Men vi har ju inte använt den alls typ. Så därför tänkte jag göra ett inlägg om Pizza. En väldigt god maträtt som kan göras på många olika sätt och är olika god beroende på vilket sätt man gör det. 

Jag åt pizza igår, från Verona. Känd för att vara Sandvikens bästa pizzeria. Och mycket riktigt, de har väldigt goda pizzor där.
Ska du beställa pizza från Verona så har jag några tips:

  1. Beställ inte en köttfärspizza, de har nån konstig köttfärssås som i alla fall jag inte tycker om.

  2. Ta en pizza som du orkar äta upp, eller dela med någon. Det är ju varken kul att slänga dyrbar mat eller behöva värma upp dagen efter. Det är inte gott...

  3. Ät kanterna för sig, de är himmelskt goda. Är du kräsen för torrhet så doppa dem i lite beasås. MUMS!

  4. De har väldigt god pizzasallad också. Blir du stammis så lär du säkert råka på en gratissallad därifrån lite till och från ;)

  5. Har du aldrig ätit på Verona så tycker jag att du ska prova. Det är värt att äta på minst 1 gång :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0