Varför skriver hen inte??

Har du varit med om att du håller på att skriva med en kille/tjej och märkt att det är alltid du som "börjar skriva". Jag tycker jag hör det problemet titt som tätt, även hos människor som faktiskt är tillsammans med någon. 

Jag brukar tycka att det här är lite löjligt. För det är väl bara att skriva om du känner för det? Hen kanske inte vågar ta steget osv. Men jag har ändrat uppfattning. Det är ju inte meningen att EN ska vara i ett förhållande för TVÅ. 
Det kan ju finnas flera anledningar till att den andra inte skriver. T.ex.

  • nåt allvarligt kan ha hänt

  • man vågar inte skriva/man vet inte vad man ska skriva

  • man spelar svårflirtad

  • man är inte intresserad.
Men om det nu skulle vara så att man inte är intresserad. VARFÖR kan man då inte bara klänga ur sig en mening om det då för? Varför ska man utsätta den som skriver för den förnedringen? Detta gör mig tokig!!! Tänk va mycket problem som skulle gå ur världen om man bara kunde berätta sanningen för varann. 

Jag vet dock att det inte är så lätt att tala sanning, för man inte vill såra personen i fråga men ju längre man går och håller på det ju jobbigare blir det för den andra att höra det. *punkt slut*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0